Test drive – Ford B-Max, Monovolum craiovean

Deşi face parte dintr-o categorie de vehicule care nu se bucură de prea mult succes la noi, faptul că se fabrică la Craiova îl face pe Ford B-Max un model foarte interesant pentru români.

B-Max este un monovolum de clasă mică, bazat pe platforma tehnică a lui Fiesta. Ca şi unul dintre principalii săi concurenţi, Opel Meriva, care propune uşi spate cu deschidere “în oglindă”, şi B-Max se remarcă printr-o inovaţie, poate chiar mai spectaculoasă: lipsa montantului central al caroseriei. Sau, mai bine spus, integrarea lui în uşi, astfel încât siguranţa nu fie afectată. Realitatea e că B-Max a fost testat de cel mai important organism de siguranţă rutieră din Europa şi a obţinut cinci stele, adică maximum posibil la testele de impact.

Dar care sunt avantajele? În esenţă, exceptând factorul “cool” care înconjoară această maşină, există şi un argument practic: folosind uşi posterioare culisante şi în lipsa montantului central, care poate fi o piedică pentru accesul la locurile din spate, un tânăr tătic poate instala un scaun de copil pe banchetă mult mai uşor decât în cazul unui automobil clasic. În plus, accesul unui adult pe banchetă este mult uşurat. Desigur, acest avantaj îşi cere tributul său: portierele culisante nu permit implementarea unor feţe de uşi dotate cu cotiere, ceea ce face ca o călătorie mai lungă a unui adult pe banchetă să nu fie cea mai confortabilă, în ciuda uşurinţei accesului în şi în afara maşinii. În rest, B-Max se prexintă cu o atmosferă relaxantă, cu materiale corecte pentru clasa lui şi cu spaţiu rezonabil pe locurile disponibile.

Un motor interesant

Motorul este un alt capitol important, fiind, de asemenea, produs la Craiova. Tributar filosofiei de “downsizing”, care impune folosirea unei tehnologii performante pentru a “stoarce” cât mai multă putere dintr-o cilindree cât mai mică, pentru a proteja consumul de combustibil, propulsorul nostru dezvoltă 100 CP din numai 999 cmc, cu ajutorul injecţiei directe de benzină, turbinei de supraalimentare şi distribuţiei variabile.

Performanţele în cazul acestui automobil de aproape 1,3 tone nu sunt excelente, dar nici rele. În regim urban, B-Max este foarte “vioi”, mai ales dacă schimbările de viteză se fac la peste 2.500 rpm. Extraurban, mai ales în sarcină, manevrele de depăşire necesită deseori retrogradări, însă o dată reacţiile motorului învăţate, acestea se pot efectua în siguranţă.

Dar cât consumă?

 Fiind foarte interesaţi de consumul acestui mic motor produs la Craiova, am încercat să obţinem câteva cifre în diverse regimuri de şofat. La 100 km/h, computerul de bord ne-a arătat o cifră de 6,4  l/100 km. Pe autostradă, la 130 km/h, rezistenţa la înaintare a caroseriei destul de înalte a făcut motorul să înghită peste 8 l/100 km. În Bucureşti, în funcţie de trafic, consumul a pendulat între 9 şi 11 l/100 km. Trebuie însă menţionat că automobilul avea doar 280 km la bord în momentul testului, motorul nefiind rulat suficient pentru a ajunge în paramentri optimi, astfel că aceste cifre sunt doar orientative. În România, preţului lui B-Max începe de la 13.400 de euro.

999 de centimetri cubi este capacitatea motorului de 100 CP al lui Ford B-Max.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial