Prof. dr. Gh. Mencinicopschi: „Dieta cu lactate, sănătoasă şi eficientă”

Mulţi oameni au, în meniul zilnic, lapte, iaurt sau brânzeturi. Puţini ştiu însă că lactatele sunt benefice pentru silueta noastră şi conţin vitamine şi minerale care ne ajută să ne menţinem sănătatea.

 

Aliment hrănitor, laptele de vacă este hiperproteic, motiv pentru care nu se recomandă bebeluşilor cu vârste mai mici de şase luni. ”Însă băutorii de lapte nu trebuie să uite de hidratare. Laptele nu poate înlocui apa, deoarece este un aliment fluid care aduce calorii. De asemenea, laptele şi derivatele din lapte nu se asociază cu alte alimente. Excepţia tolerată este asocierea cu pâine”, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.

 

Totul despre brânzeturi
„Telemeaua conţine sare în exces, nefiind recomandată suferinzilor de boli cardiovasculare, hepatorenale şi celor cu hipertensiune. Brânzeturile cu sau fără mucegai sunt hipercalorigene, iar excesul favorizează obezitatea. Parmezanul se foloseşte, în cantităţi mici, la condimentarea unor mâncăruri. Brânzeturile topite conţin săruri de topire, fosfaţi şi citraţi care împiedică fixarea calciului în oase, fiind contraindicate copiilor, adolescenţilor, bătrânilor, femeilor şi bărbaţilor predispuşi la osteoporoză. Urda este un produs valoros deoarece nu conţine aproape deloc cazeină, proteină majoritară din lapte care nu poate fi digerată corect de tubul digestiv uman. Brânza de burduf trebuie consumată în cantităţi mici, fiind foarte calorică şi sărată, iar cremele industriale de brânză sunt, uneori, puternic aditivate, nefiind indicate”, susţine prof. Mencinicopschi.

 

„Derivatele din lapte fermentat proaspăt – iaurt, chefir, lapte bătut, cele naturale, fără adaosuri, sunt alimente probiotice sănătoase.” – Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial