Cotidianul “ring” a împlinit 1.000 de ediţii

Lansat pe 21 aprilie 2008, la câteva zile după Summitul NATO de la Bucureşti, „ring” a stârnit repede interesul cititorilor, cărora le-a câştigat încrederea. Privit cu reticenţă la început, ca orice produs gratuit, „ring” a dovedit că şi produsele de calitate pot fi gratuite, iar profesionalismul nu constă în preţul afişat pe prima pagină. După patru ani, ne putem mândri cu un bilanţ de invidiat, statistică oficială realizată prin Studiul Naţional de Audienţă (SNA) al Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), singura instituţie de stat acreditată să măsoare tirajele şi audienţa mass-mediei.

 

Conform datelor oficiale, „ring” are 103.000 de cititori pe ediţie, depăşind orice alt cotidian local din ţară. De altfel, „ring” depăşeşte ca audienţă ziarele quality, plasându-se în faţa unor publicaţii cu vechime: „Adevărul”, „Evenimentul zilei”, „Ziarul Financiar” şi „România liberă”. Mai mult, „ring” depăşeşte ca număr de cititori şi cotidianul „Pro Sport”.

 

Capitala ne citeşte
În timp ce „ring” are 103.000 de cititori pe ediţie (în Bucureşti), „Pro Sport” are un public de 97.000, „Jurnalul Naţional” – 49.000, „Adevărul” este citit doar de 47.000 de bucureşteni, „Evenimentul zilei” se află pe următoarea treaptă inferioară cu 39.000 de cititori, „Ziarul Financiar” are 36.000, iar articolele din „România liberă” stârnesc interesul a doar 25.000 de persoane. În Capitală, cele mai citite publicaţii sunt următoarele tabloide: ”Click” – situat pe primul loc, cu 281.000 de cititori, urmat de „Libertatea” – 262.000, „Cancan” – 168.000 şi cotidianul „Gazeta Sporturilor” – 134.000 de cititori pe ediţie

 

Cine sunt cititorii noştri
În ceea ce priveşte publicul nostru, ne putem mândri cu faptul că acoperim întreaga plajă de cititori: 19% din ei au vârste cuprinse între 14 şi 24 de ani, peste media naţională a studiului. 15% din cititorii noştri au între 25 şi 34 de ani. Cel mai mare procent – 26% – este format din persoane cu vârste între 34 şi 44 de ani, iar 22% din cei care citesc „ring” au peste 45 de ani, dar sub 54. Ultimele două procente se situează peste media naţională. 12% au între 54 şi 64 de ani şi 6% sunt mai în vârstă. În ceea ce priveşte ultimele două categorii de vârstă, media este sub vârsta naţională, ceea ce înseamnă că publicul nostru este, în general, tânăr. Aceste procente dovedesc că articolele şi politica editorială ale ziarului „ring” îndeplinesc exigenţele tuturor categoriilor de vârstă, iar varietatea subiectelor este apreciată de dumneavoastră.

 

Cel mai popular printre studenţi
„ring” este cel mai popular ziar printre cei care îşi definitivează studiile. Astfel, 11,7% din cititorii noştri sunt elevi şi studenţi, în timp ce doar 6,4% din cititorii ziarului „Adevărul” încă învaţă, iar ”România liberă” nu este citită deloc de aceste categorii.

 

Diferenţă de 15.000 de cititori faţă de „Gazeta de Sud”
În categoria cotidienelor locale, „ring” este lider incontestabil, urmat de „Gazeta de Sud”, cu 88.000 de cititori, „Monitorul de Suceava” – 46.000, „Transilvania Expres” – 40.000, „Informaţia zilei” şi „Jurnalul bihorean”- 37.000 fiecare, „Tribuna” -32.000, „Jurnal arădean” şi „Monitorul de Botoşani” – 30.000 de cititori pe ediţie fiecare. „ring” este şi cel mai citit cotidian gratuit din România.

 

 

Patru ani de schimbări
Performanţele prezentate mai sus nu au fost uşor de atins. „ring” nu ar fi putut să exceleze dacă dumneavoastră nu ne-aţi fi ajutat. Periodic, conducerea ziarului a orgranizat studii de piaţă şi focus grupuri pentru a înţelege care sunt preferinţele cititorilor noştri. Am ţinut cont de părerea dumneavoastră şi politica editorială a ziarului s-a mulat în funcţie de priorităţile cititorilor noştri. Spre exemplu, din luna ianuarie 2011, numărul paginilor şi al informaţiilor despre Bucureşti s-a mărit. De asemenea, anual, „ring” s-a schimbat la faţă: împreună cu profesionişti în domeniul graficii, periodic le-am propus cititorilor noştri un alt layout, mai aerisit, mai uşor de urmărit, mai eficient.

 

Articolele din „ring”, preluate de întreaga presă
Sutele de anchete, dezvăluiri, interviuri sau declaraţii-şoc publicate în exclusivitate de „ring” au fost preluate şi au devenit teme de dezbatere în talk-show-uri pe toate posturile naţionale de televiziune. „TVR”, „Antena 3”, „Realitatea TV”, „RTV”, „B1”, „Kandal D”, „Prima TV” au citat în nenumărate rânduri ziarul „ring” şi nu de puţine ori subiectul nostru principal a „făcut agenda zilei”, aşa cum se obişnuieşte în breaslă să fie numit cel mai mediatizat eveniment din acea zi. Ziare de prestigiu au preluat în print, a doua zi, materiale „ring”, dovedind încă o dată că informaţiile pe care vi le oferim zi de zi sunt reale şi valoroase.

 

Presa dă faliment, „ring” rezistă
Criza economică prin care România a trecut în ultimii ani nu a ocolit nici presa scrisă din ţară. Mai multe publicaţii importante, constrânse de situaţia economică, au decis să abandoneze printul pentru mediul on-line, în timp ce altele au fost închise complet. Ziarele gratuite ale trusturilor Ringier şi Adevărul Holding, „Compact” şi „Adevărul de seară”, au dispărut complet de pe piaţă. Cotidienele naţionale „Ziua”, „Gardianul” şi „Azi” s-au închis, iar „Cotidianul” şi „Gândul” au renunţat la tipar şi au trecut exclusiv on-line.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial