Honda/Acura NSX – epopeea japoneză

Honda pregăteşte de mulţi ani terenul pentru un înlocuitor al celebrului supercar NSX, dar până la versiunea de serie mai avem de aşteptat.

Honda NSX (sau Acura NSX, cum s-a numit în SUA) este o maşină sport emblematică şi aproape atemporală. Sigur, nu joacă în aceeaşi ligă cu Porsche 911, care a avut, în esenţă, aceeaşi formă din anii ’60 până astăzi, dar nici nu se compară cu alte modele obişnuite. Prima generaţie a apărut în 1990 şi s-a fabricat, fără întrerupere, timp de 15 ani, mult peste durata de viaţă normală a unui model, care se situează în jurul a şase-opt ani.

În tot acest timp, NSX a apărut în nenumărate filme, jocuri sau reclame TV şi a participat la multe curse şi show-uri automobilistice. Practic, orice pasionat care şi-a trăit adolescenţa în anii 1990-2000 a visat cel puţin o dată la acest model. Şi, bineînţeles, cu o astfel de carieră de succes în spate, responsabilitatea de a înlocui acest automobil nu a fost o sarcină tocmai uşoară pentru Honda.

Tatonarea terenului

Zvonuri despre o nouă generaţie au apărut încă din 2003, când constructorul a prezentat conceptul HSC. Cinci ani mai târziu însă, Honda neagă la cel mai înalt nivel dezvoltarea unui nou NSX. Apoi, la Salonul Auto de la Tokio, se prezintă conceptul Honda NSX Mugen RR, iar câteva luni mai târziu, maşina de curse HSV-010 GT, care nu fac decât să reîncingă spiritele.

Abia în 2012, intenţiile de înlocuire a acestui model au fost oficializate prin prezentarea la Detroit a lui Acura NSX Concept. Dar epopeea continuă, căci nu a fost vorba decât de o prezentare de design şi de o enumerare sumară a unor detalii tehnice – este adevărat, foarte interesante: motor V6 plasat central central, care îşi transferă cuplul la puntea posterioară, “ajutat” de două motoare electrice capabile să acţioneze asupra roţilor faţă (deci un adevărat sistem de tracţiune integrală). Dacă adăugăm şi transmisia cu două ambreiaje şi (încă) un motor electric integrat în ansablu, ne putem face o idee atât despre performanţe, cât şi despre pretenţiile ecologice pe care viitorul NSX le va emite, chiar dacă, la prima vedere, acestea sunt în antiteză cu caracterul de supercar al maşinii.

Interior minimalist

Anul acesta a venit rândul unei evoluţii a aceluiaşi concept, prezentată tot la Detroit. NSX are acum nişte jante noi şi, în premieră, un habitaclu! Acesta este curat desenat, fără intenţia de a epata. Stiliştii au profitat de moda ecranelor mari pentru a crea o atmosferă minimalistă la bord. Există foarte puţine butoane clasice, de parcă japonezii vor să ne asigure că tot ce contează la NSX este şofatul.

Mai multe detalii vom avea în martie, la Salonul de la Geneva, unde Honda a anunţat că va expune încă o evoluţie a conceptului NSX. Să sperăm totuşi că acesta va fi ultimul “teaser” şi că următoarea apariţie a lui NSX va fi în versiunea de producţie.

2014 este anul în care ar trebui să apară noua Honda NSX.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial