Cum să nu te laşi păcălit de vânzătorii de maşini second-hand

România a devenit, în ultimii ani, garajul cu vechituri pe patru roţi al Europei.

În acest moment, ne putem lăuda cu cel mai mare târg de maşini second-hand de pe continent şi cu un număr impresionant de „samsari” care sunt dispuşi să apeleze la o mulţime de trucuri pentru a vinde rable la preţ de maşini de lux. Pentru cei care nu îşi permit o maşină nouă, dar vor să cumpere una acceptabilă, avem câteva sfaturi cu ajutorul cărora să poată fi demascată „cioara vopsită” din garajul bişniţarului.

 1. Vopseaua vă spune dacă maşina a suferit un accident

Nu vă lăsaţi copleşiţi de faptul că nu găsiţi nicio zgârietură la exteriorul maşinii, pentru că este posibil să fi fost revopsită în urma unui accident. Pentru a vă convinge că vopseaua este originală, uitaţi-vă, într-o lumină bună, dacă există diferenţe de nuanţă între părţile componente ale caroseriei. Un alt indiciu este verificarea chederelor, care nu trebuie să aibă pe ele urme de vopsea.

 2. Atenţie la liniile caroseriei!

Un pont foarte important pentru cumpărător este verificarea liniilor de design ale caroseriei. Verificaţi dacă liniile de pe uşile din faţă se continuă uniform şi pe cele din spate. De multe ori, în cazul unui accident, bişniţarii schimbă feţele exterioare ale uşilor fără a lua în seamă acest aspect. Mai mult, urmele de chit se văd cel mai bine la îmbinări.

 3. Elementele din interior spun kilometrii reali

În cazul în care cumpăraţi o maşină cu o vechime de mai mult de doi ani, iar la bord apar doar 60.000 de kilometri parcurşi, acest lucru trebuie să vă dea de gândit. Dacă tapiţeria, volanul şi schimbătorul au un grad mare de uzură, iar culoarea de pe butoanele de pe bord s-a curăţat de mult, puteţi fi siguri că are mult mai mulţi kilometri decât cei afişaţi.

 4. Martorii din bord pot fi decuplaţi

Pentru a-şi vinde maşina cu un preţ mare, vânzătorii se folosesc şi de un alt artificiu care ar putea ascunde foarte multe defecţiuni ale motorului. Aceştia reuşesc să decupleze semnalele luminoase din bord care indică dacă sunt probleme cu sistemul ABS, cu pompa de injecţie sau cu frânele. Astfel, vă recomandăm să verificaţi sistemul electric la un service ales de dumneavoastră, nu de vânzător.

 5. Faceţi un drive test înainte de a cumpăra automobilul

Pentru a şti ce cumpăraţi, trebuie să îi cereţi vânzătorului să mergeţi câţiva kilometri cu maşina.  Când vă urcaţi la volan, trebuie să acceleraţi şi să frânaţi brusc, dar şi treptat pentru a asculta motorul şi pentru a controla frânele. Ar trebui să mergeţi şi pe un drum neasfaltat ca să verificaţi dacă se aude vreun zgomot ciudat ce ar putea veni de la planetare, bucşe sau pivoţi.

 6. Vechimea maşinii se vede în faruri

Farurile spun multe despre vechimea sau modul cum a fost întreţinută maşina. Dacă plasticul exterior este înceţoşat şi tocit, înseamnă că maşina este foarte „bătrână”.

 7. Ce trebuie să verificaţi în acte

Înainte de a spune „da”, fiţi foarte atenţi la actele maşinii. Uitaţi-vă la revizia tehnică a maşinii, care trebuie să fie făcută recent, şi la cartea de service pentru a vedea ce reparaţii au fost făcute de-a lungul timpului. Pentru a fi siguri că veţi cumpăra o maşină „sinceră”, uitaţi-vă dacă verificările anuale sunt făcute la reprezentanţă sau la service-uri autorizate.

100 de euro costă modificarea kilometrajului unei maşini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial