Cea mai aşteptată cehoaică

Fără îndoială, una dintre cele mai aşteptate lansări din 2013 pe piaţa din România este a treia generaţie a Skodei Octavia, care va putea fi văzută prima dată pe viu la Salonul Auto de la Geneva din martie şi apoi în showroomurile mărcii.

Skoda Octavia este unul dintre cele mai apreciate modele din România, indiferent că vorbim despre piaţa de autoturisme noi sau second-hand. Lansată în 1996, cu o caroserie parcă mult prea mare pentru platforma tehnică preluată de la compactul Volkswagen Golf IV, Octavia a convins prin calitatea rezonabilă de fabricaţie, care amintea de cea a mărcii germane, designul cuminte şi portbagajul uriaş. A doua generaţie, lansată în 2004, a arătat maturitate şi şi-a conservat locul în inima publicului.

Noul model ridică şi mai mult pretenţiile. De fapt, o face atât de mult încât deja nu mai vorbim despre un model compact, ci despre unul din clasa medie, cu o lungime de 4,66 m, deşi platforma tehnică este tot de Golf (VII de această dată). Designul corespunde noii identităţi de marcă a cehilor, fiind “nemţesc” mai mult ca niciodată. Cu toate că este vorba despre o caroserie cu cinci uşi (cu hayon), silueta mimează nobleţea unui sedan. Interiorul este şi el mai mare, consecinţă directă a creşterii ampatamentului cu aproape 11 cm. Portbagajul are, de asemenea, o valoare-record de 590 de litri, cu 30 de litri mai mult ca în trecut. Pe de altă parte, folosirea unor materiale moderne a dus la o scădere a masei proprii cu până la 120 kg.

Skoda anunţă patru motoare diesel şi patru pe benzină, acestea din urmă din gama TSI. Nu avem toate detaliile, dar ştim că modelul cel mai economic va fi echipat cu un diesel TDI de 1,6 litri şi 110 CP, care promite un consum mediu de 3,4 l/100 km. În funcţie de versiuni, vor putea fi comandate inclusiv cutie de viteze automată sau tracţiune integrală.

Interiorul afişează linii clasice, dar şi materiale cu o calitate sporită. Opţiunile care vor fi disponibile amintesc tot de segmentele superioare: până la nouă airbaguri, pilot automat adaptiv, sisteme de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de detectare a oboselii şoferului sau de frânare automată când o coliziune este iminentă.

Skoda nu a anunţat preţurile pentru noul model, dar nu trebuie să vă faceţi iluzii: la câtă tehnologie înglobează, noua Octavia va fi mai scumpă decât în trecut. Rămâne de văzut cu cât.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial