Alimente care înving astenia de primăvară

 Venirea primăverii nu înseamnă doar „floricele pe câmpii”, ci şi instalarea asteniei. Starea de oboseală se face tot mai simţită, iar puterea de concentrare scade. Vestea bună este că avem la îndemână o serie de alimente menite să învingă toate aceste neplăceri.

 

Rezerva de vitamine este pe sfârşite la începutul primăverii şi nu mai acoperă necesităţile organismului în care, pe durata iernii, s-au acumulat multe toxine.  Aşa că, pentru a ne recăpăta vitalitatea şi a învinge astenia de primăvară, nu trebuie să ocolim legumele şi fructele.

 

Cerealele, sursă de energie
Bogate în vitamine şi minerale, cerealele furnizează energie organismului. Gustoase totuşi, pot fi consumate cu lapte sau iaurt. Bogate în fibre, minerale, vitamine şi carbohidraţi, menţin echilibrul alimentar şi întăresc imunitatea.

 

Ridichile, bogate în minerale
„Cu un aport caloric mic, dar foarte bogate în potasiu, magneziu, fier, acid folic, calciu, provitamina A şi vitamina C, ridichile nu doar că ne dau energie, dar pot preveni şi cancerul.
Culoarea ridichilor este dată de antociani, pigmenţi roşii sau purpurii prezenţi doar la suprafaţă. Aceştia fac parte din “factorul vitaminic P” ce consolidează în organism acţiunea vitaminei C şi cresc rezistenţa capilarelor sangvine”, explică Adrian Florea, specialist în medicină tradiţională chineză.

 

Spanacul, rezervă naturală de fier
Foarte cunoscut pentru bogăţia sa în fier, spanacul are şi proprietatea de a spori fertilitatea. „Cu un conţinut mare de acid folic, spanacul îmbunătăţeşte calitatea spermei şi funcţionarea ovarelor”, afirmă Adrian Florea.

 

Salata ne calmează
Conţine doar 13 calorii/100 g, dar abundă în vitamine şi minerale, motiv pentru care salata este „vedeta” curelor de slăbire. „În plus, salata ne calmează. Are influenţă sedativă şi hipnotică asupra organismului uman”, susţine Adrian Florea.

 

Vitaminele din… farfurie
Cantităţi importante de vitamina C se găsesc în roşii, ardei gras, sparanghel, cartofi şi ceapă crudă. O sursă de caroten pentru organism o constituie morcovii, pătrunjelul, ardeiul roşu şi ceapa verde. Vitamina K se găseşte în conopidă şi varză, vitaminele B – în fasole, mazăre, cartofi, sfeclă roşie, varză şi salată, iar vitamina E – în mazăre şi varză.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial