Parfum de dramă psihologică

“Copiii noştri” („À perdre la raison”) a fost una dintre cele mai căutate pelicule europene din 2012.

După ce Emilie Dequenne a câştigat premiul pentru interpretare “Un Certain Regard” la Cannes, filmul a fost propunerea Belgiei pentru Oscaruri, dar nu a ajuns pe lista scurtă. Chiar şi aşa, “Copiii noştri” s-a ales cu trofee prin toată Europa, iar „Hollywood Reporter” a notat: “Avem de-a face cu unul dintre cele mai puternice roluri principale de până acum. Dequenne («The Girl on the Train», «Rosetta») se descurcă foarte bine cu înfăţişarea stărilor psihice prin care trece Murielle pe drumul spre uitare. Scena în care o vedem îndreptându-se spre casă cântând o piesă de Julien Clerc este de neuitat”. O femeie încearcă să scape prin căsnicie din familia strictă în care a crescut. Rezultatul este o dramă în care abisul se poate deschide chiar şi atunci când este ascultată o piesă franţuzească patetică la radioul din maşină. Pe regizorul Joachim Lafosse publicul s-ar putea să îl ştie din “Lecţii private” (2008) sau “Ce te face fericit” (2006), drame curate în tradiţia europeană de limbă franceză: „Acum câţiva ani am auzit la radio o ştire despre o femeie care îşi omorâse copiii şi m-a îngrozit felul cum presa o transformase într-un monstru. Am vorbit cu soţia, cu prietenii şi toţi mi-au spus că este ceva inimaginabil. Atunci m-am întâlnit cu scenariştii şi m-am gândit cum putem să facem totul imaginabil. Nu am încercat să spunem adevărul despre un fapt real sau să facem dreptate. Cinematograful nu este o problemă de adevăr sau realitate, a fost mereu o invenţie, o construcţie. Ceea ce ne-a captivat a fost profunzimea tragediei. Asemenea tuturor dramelor, începe cu o poveste de dragoste pasională”.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial