Două feţe ale suspansului

„Dead Man Down: Gustul răzbunării” şi „Apel de urgenţă” sunt două pelicule care abordează suspansul în maniere cât se poate de diferite.

„Cred că este inedită ideea unei răzbunări duble în acest film. Este o poveste despre două persoane diferite care încearcă să se răzbune, iar drumurile lor se întretaie, dar este şi o poveste despre ceea ce te aşteaptă odată ce te-ai răzbunat. Mi se pare că majoritatea poveştilor cu răzbunări se întrerup odată ce eroul şi-a făcut treaba şi pleacă mândru de el”, explică regizorul danez Niels Arden Oplev ceea ce l-a interesat atunci când a lucrat la „Dead Man Down: Gustul răzbunării”. De altfel, danezul a recunoscut că s-a jucat cu suspansul şi în precedentul film în care a colaborat cu Noomi Rapace, varianta originală de la „Bărbaţi care urăsc femeile”, ecranizarea scandinavă a primului volum din trilogia „Millennium”. Pentru „Dead Man Down: Gustul răzbunării” s-a bucurat şi de colaborarea cu alţi actori cu prestaţii impresionante. Colin Farrell este Victor, un asasin plătit bine-crescut, iar Terrence Howard interpretează rolul lui Alphonse Hoyt, un şef mafiot cu multe probleme de siguranţă personală. Cu atâtea puncte forte, suspansul este punctat de regizor cu imagini directe şi violente, într-o cursă cu accente de noapte la club.

La telefon, criminalul

Halle Berry a declarat că i-a făcut plăcere să fie speriată în „Apel de urgenţă”. Şi când spunem „speriat” merită să menţionăm faptul că vorbim despre o peliculă semnată de Brad Anderson, „vinovatul” pentru „Maşinistul”. De data aceasta, crimele se întâmplă în jurul unui serviciu de urgenţă. De obicei, crimele se întâmplă în jurul unui serviciu de urgenţă, riscurile meseriei, desigur. Dar unele crime sunt mai înfiorătoare decât altele, mai ales atunci când pe linia telefonică intră însuşi criminalul. „M-am întrebat mereu cine sunt cei care răspund la apeluri de urgenţă şi cum arată ei. Pe măsură ce mă documentam pentru acest rol şi vorbeam cu diferite persoane, îmi dădeam seama că şi alţii îşi pun problema pregătirii pe care trebuie să o ai ca să lucrezi într-un mediu de acest fel, cum pot să îşi păstreze calmul în situaţii atât de presante. Mi-a plăcut să asociez această meserie cu persoane reale. Cred că Anderson are o modalitate specială prin care adaugă realism unei poveşti. Aproape că ai impresia că urmăreşti un film documentar”, mărturisea Berry despre acest film. Regizorul a explicat că i-ar plăcea să filmeze în pădurea amazoniană sau în Sahara. “Dar filmele pe care le-am făcut până acum m-au făcut să exersez modurile în care poţi să înfăţişezi o lume închisă în spaţii destul de mici. În acest caz, provocarea a fost cum să filmezi scene într-un porbagaj sau într-un birou fără să pierzi senzaţia de spaţiu, reuşind să arăţi lucruri interesante din punct de vedere vizual.”

 „Îmi place acest gen de film. Îmi place suspansul, îmi place să fiu speriată, îmi plac poveştile care au o dimensiune psihologică.” – Halle Berry, despre „Apel de urgenţă”

 118 minute aleargă Victor după răzbunare şi din faţa urmărilor acesteia în „Dead Man Down: Gustul răzbunării”.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial