Cursa filmelor pentru publicul bucureştean

Festivalul Internaţional de Film Bucureşti este cel mai vechi eveniment cu premii din Capitală. Destinat exclusiv filmului de lungmetraj, va avea loc, în perioada 15-21 aprilie, la Cinema Studio, NCRR – Studioul “Horia Bernea” – şi Sala “Elvira Popescu”.

Prezentată în premieră mondială în competiţia de la Cannes 2012, producţia daneză “Vânătoarea” (“Jagten”) va fi proiectată luni, în deschiderea celei de-a IX-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti. Laureat la Cannes cu premiul Juriului Ecumenic şi cu premiul pentru „Cel mai bun actor”, “Vânătoarea” este unul dintre cele mai titrate filme europene ale anului trecut, cariera sa internaţională culminând cu cinci nominalizări şi cu distincţia pentru „Cel mai bun scenariu” la Premiile Academiei Europene de Film, spun organizatorii festivalului despre cea mai recentă peliculă semnată de Thomas Vinterberg.

 Cei şapte concurenţi

Şapte pelicule, prezentate în premieră absolută în România, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF.

“Albă-ca-Zăpada”  (“Blancanieves”, de Pablo Berger, Spania, 2012)  este o reinterpretare a basmului clasic, cu acţiunea plasată în lumea toreadorilor din Sevilla anilor ‘20. Filmat în alb/negru şi fără dialoguri, filmul lui Pablo Berger continuă experimentul „The Artist”, dar alege să omagieze cinemaul european de început de secol XX, cu accent pe expresionismul german.

“Supunere” (“Compliance”, de Craig Zobel, SUA, 2012) se spune că reprezintă tot ce are mai provocator cinemaul actual.

“Epilog”  (“Epilogue”, de Amir Manor, Israel, 2012) a fost descris de critică drept „un Amour mai puţin disperat”. Manor îşi invită protagoniştii într-o călătorie prin Tel Aviv, călătorie menită a sublinia diferenţele ireconciliabile între generaţii, dar şi a reîntări o relaţie care, poate, a obosit.

“Love Building” (de Iulia Rugină, România, 2013) este mult-aşteptatul debut în regie al unuia dintre cei mai prolifici regizori de scurtmetraje din România, Iulia Rugină, este un proiect 100% independent în care 14 cupluri tinere au la dispoziţie şapte zile pentru a-şi repara poveştile de dragoste.

“Excursioniştii”  (“Sightseers”, de Ben Wheatley, Marea Britanie, 2012) prezintă un cuplu care se transformă în Bonnie şi Clyde pe măsură ce vacanţa lor prin Anglia rurală se îmbibă de sânge.

“Culoarea cameleonului”  (“The Color of the Chameleon”, de Emil Christov, Bulgaria, 2012) este o parabolă despre mecanismele puterii totalitare.

“Greşit”  (“Wrong”, de Quentin Dupieux, Canada, 2012) este “continuarea fără legătură directă, dar absolut firească a fenomenului numit “Rubber” (2010), adică filmul cu anvelopa ucigaşă”, spun organizatorii festivalului.

Invitaţi şi proiecţii speciale

Invitatul special al celei de-a IX-a ediţii a Festivalului International de Film Bucureşti (B-EST) este cineastul israelian Amos Gitai, posesorul unei filmografii impresionante ce însumează peste 50 de titluri, printre care “Eden” (2001), “Kedma” (2002), “Alila” (2003), “Ţara Făgăduinţei (2004) sau “Lullaby to My Father” (2011). Regizorul israelian va prezenta la Bucureşti filmul “Zona liberă” (“Free Zone”, 2005), cu Natalie Portman, Hana Laszlo, Hiam Abbass şi Carmen Maura în rolurile principale. Printre proiecţiile speciale din acest an, festivalul include “Searching for Sugar Man”, câştigătorul premiilor BAFTA şi Oscar pentru “Cel mai bun documentar”, “On the Road”, adaptarea romanului lui Jack Kerouac, “Cesare deve morire”, premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin în 2012, dar şi “360”, cea mai nouă peliculă a regizorului Fernando Meirelles (“City of God”, “The Constant Gardener”), cu Anthony Hopkins, Rachel Weisz şi Jude Law.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial