FALAFEL DIETETIC (NEPRĂJIT)

După discuţiile pe marginea chifteluţelor cu sos de roşii, care au atins, parţial, şi subiectul “prăjeli”, am decis să încerc o metodă de preparare termică pe care unii dintre voi au verificat-o deja cu succes: prăjeala… coaptă, procedeu în care preparate de obicei prăjite în baie de ulei (deep frying) sunt doar unse cu puţin ulei şi apoi pregătite în cuptor. Beneficiul principal? Alimentul nu mai este nevoit să absoarbă o cantitate periculoasă de ulei fierbinte (grăsimi saturate, modificate etc.), ci mult mai puţin. Prepararea termică la cuptor era, oricum, printre variantele preferate de mine, dar cred că, mulţumită vouă, tocmai am renunţat la orice fel de prăjire în baie de ulei. Am verificat toată povestea cu nişte bulete de falafel, mix pe care l-am făcut în propria bucătărie.

 

Pasul 1. Am scurs bine năutul (din conservă, de data asta) de zeama din cutie şi l-am pus pe o farfurie încăpătoare.

 

Pasul 2. Am pus în mojarul de piatră coriandrul şi chimenul, le-am mărunţit bine cu pistilul, încercând mai degrabă să eliberez cât mai bine aromele din seminţe, nu să le mărunţesc foarte fin. Am adăugat condimentele peste boabele de năut.

 

Pasul 3. Am curăţat usturoiul, l-am tăiat destul de mărunt şi l-am pus peste conţinutul farfuriei. Am separat gălbenuşul de albuş şi am pus gălbenuşul în compoziţie. Am ales o variantă mai simplă pentru acest mix, el putând conţine o varietate mult mai mare de mirodenii şi arome.

 

Pasul 4. Am mărunţit năutul şi l-am amestecat cu toate ingredientele cu o furculiţă, până am pasat totul. Nu am folosit blenderul pentru că aş fi transformat totul într-o pastă prea fină, în care n-aş mai fi deosebit ingredientele. În plus, dacă aş fi avut o compoziţie prea fină, modelarea buletelor ar fi fost ceva mai dificilă.

 

Pasul 5. Am format chifteluţe de falafel luând mici porţiuni din compoziţie şi dându-le formă în căuşul palmelor. Nu le-am tăvălit prin făină sau pesmet, le-am lăsat exact aşa: mix de falafel fără alte straturi “protectoare”. Nu sunt adeptul făinii prăjite sub niciun pretext, iar pesmetul mi s-ar fi părut prea dur pentru a îmbrăca această compoziţie fină.

 

Pasul 6. Am pus ulei de măsline într-un castron şi, cu o pensulă pentru bucătărie, am uns toate cele… parcă vreo 14 bulete. Le-am aşezat pe o coală de hârtie de copt, într-o tavă nu prea adâncă.

 

Pasul 7. Am pus tava în cuptorul încins şi am copt falafelul aproximativ 15 minute, la foc puternic, până când toate buletele au devenit aurii şi apetisante.

 

Pasul 8. Cât s-au copt buletele, am tăiat fâşii de salată şi cuburi de castravete. Le-am aşezat răsfirate pe o farfurie întinsă, le-am stropit cu ulei de măsline şi puţină sare, am presărat câteva seminţe de chimen. Când falafelul a fost gata, am pus buletele pe patul verde şi le-am făcut nişte poze foarte sexy.

 

Ingrediente
Pentru o porţie mare sau două mai mici: năut fiert pe jumătate – aproximativ 250 g; seminţe uscate de coriandru – o linguriţă; seminţe uscate de chimen – o linguriţă; usturoi – un căţel; un gălbenuş de ou (opţional); pentru “companie”, frunze de salată tăiate subţire, cubuleţe de castravete proaspăt; sare, piper, ulei de măsline.

 

www.pranzuldincaserola.ro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial