Lumea auto, în doliu

Data de 3 iulie 2012 va rămâne în istorie marcată de moartea lui Sergio Pininfarina, cel care a ţinut frâiele Casei Pininfarina timp de 40 de ani şi a transformat-o într-unul dintre cele mai importante nume din lumea auto. În rândurile ce urmează veţi putea afla atât o mică parte din viaţa acestuia, cât şi din traseul companiei, de la înfiinţare şi până în prezent.

În anul 1930, Battista Farina, tatăl lui Sergio Pininfarina, a fondat compania Carrozzeria Pinin Farina (ani mai târziu, schimbând numele în Pininfarina). În 1946 a realizat un coupe revoluţionar pe saşiu Cisitalia, atrăgând astfel atenţia asupra companiei sale şi anunţând o nouă eră a designului auto. 1952 este anul primei apariţii a unei lucrări a companiei Farina pe un model Ferrari, iar 1953 urmează colaborările cu Fiat, Lancia şi Alfa Romeo.

În această perioadă, compania era condusă de Renyo Carli, ginerele lui Battista, şi de Sergio, care absolvise ca inginer în 1950 şi se alăturase afacerii de familie. Printre primele atribuţii ale lui Sergio este şi construirea şi dezvoltarea noii fabrici de la Grugliasco, lângă Turin, pentru a satisface cerinţele de extindere a producţiei de maşini. În anii următori, compania colaborează cu BMC (British Motor Corporation). În 1958, modelul Austin 40 adoptă numele Farina, iar în 1962, eleganţa Pininfarina, în combinaţie cu genialitatea tehnologică a lui Alec Issigonis, are ca rezultat modelul Morris 1100, una dintre cele mai bine vândute maşini din Marea Britanie.

Din 1967, designul va fi realizat pe suport digital, Pininfarina fiind una dintre companiile pioniere la acest capitol. Până la finele secolului XX, Pininfarina realizează modele din ce în ce mai surprinzătoare pentru Lancia, Fiat, Ferrari, chiar Rolls-Royce şi Jaguar. Un client neaşteptat a fost compania American Cadillac, pentru care a realizat modelele sport Allante din anul 1986 până în 1993.

 

Distincţie regală pentru o activitate excepţională
Pe lângă conducerea companiei Pininfarina, Sergio activează ca membru al Parlamentului European, din partea Partidului Liberal din Italia, între anii 1979 şi 1988, iar în 2005 a fost numit senator pe viaţă de preşedintele italian. În Marea Britanie primeşte distincţia onorifică “Royal designer for industry” din partea Royal Society of Arts.
În 2006, Sergio predă ştafeta fiului său Andrea, el păstrând un titlu onorific în cadrul companiei. În 2008, Andrea moare într-un accident rutier, din acest moment şi până în 2010 compania mergând în pierdere, reuşind să acumuleze datorii de aproximativ 600 de milioane de euro. Din această cauză, direcţia Pininfarina se concentrează pe design şi tehnologie, renunţând la construirea de maşini.
Sergio Pininfarina moare la vârsta de 85 de ani, urmându-şi soţia, o fată şi doi băieţi, lăsând în urmă o lecţie de viaţă, dar şi de business.


Anul 2000 îi găseşte pe cei de la Pininfarina cu trei fabrici, 3.000 de angajaţi şi posibilitatea de a produce 50.000 de maşini pe an.

8 septembrie 1926 este ziua în care s-a născut Sergio Pininfarina, acesta murind la vârsta de 85 de ani.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , , , , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial