Ce trebuie să faci ca să nu te ţepuiască taximetriştii

Cu siguranţă, nu puţini sunt bucureştenii care au fost păcăliţi, măcar o dată, de taximetrişti: fie nu au primit bon fiscal sau rest la suma pe care au achitat-o pentru cursă, fie au fost nevoiţi să plătească dublu pentru călătorie sau au fost plimbaţi pe rute ocolitoare.

 

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ne sfătuiesc să ne asigurăm, înainte de a urca în taxi, că pe cele două portiere ale maşinii sunt înscrise tarifele de transport, de zi şi de noapte, în lei pe km. Aceste înscrisuri trebuie să fie vizibile de la cinci metri depărtare. De asemenea, plăcuţa autorizaţiei trebuie să aibă însemnele Primăriei Capitalei şi înscrisă perioada de valabilitate.

 

De unde iei maşina
Cel mai indicat este să faci o comandă telefonică. În caz contrar, evită taxiurile parcate în faţa cluburilor, precum şi cele din faţa gării şi a aeroporturilor. După urcarea în taxi, bucureştenii trebuie să se asigure că în interiorul maşinii sunt afişate ecusonul cu numele şoferului, fotografia, compania la care lucrează, şi lista cu tarifele de distanţă, staţionare şi pornire, pe timp de zi şi de noapte, potrivit reprezentanţilor ANPC.

 

Întreabă-l ce traseu va alege
Pe tot parcursul călătoriei, bucureştenii trebuie să urmărească dacă  aparatul de taxare afişează tarifele de pornire şi de staţionare. În plus, trebuie să fie atenţi la aparat pentru a remarca eventuale creşteri nejustificate ale tarifului.  Un alt lucru important pe care trebuie să-l facă cei care vor să nu fie păcăliţi de taximetrişti este de a se informa asupra traseului pe care şoferul îl va alege până la destinaţia solicitată.

 

Bonul fiscal, obligatoriu
După încheierea cursei, taximetristul trebuie să elibereze bon fiscal, au precizat reprezentanţii ANPC.  Acesta este necesar în cazul unei eventuale reclamaţii, iar dacă taximetristul refuză să-l elibereze, puteţi suna la poliţie.

 

Unde poţi face reclamaţie
Cele mai frecvente nereguli sancţionate de oamenii legii în urma raziilor în rândul taximetriştilor sunt: neeliberarea bonului fiscal, neafişarea listei cu tarife în interior, lipsa ecusonului obligatoriu, tarife de staţionare diferite, astfel că pe maşină era afişat un preţ, iar pe bonul fiscal figura altul mult mai mare. Nu de puţine ori,  tarifele afişate în interiorul maşinii erau diferite de cele afişate în exterior. Bucureştenii pot sesiza neregulile constatate către Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, tel.: 021.310.63.75 sau 021.9660, la Brigada Rutieră, tel.: 021.323.30.30 interior 21328 sau la Corpul de Control al Primăriei Capitalei, tel.  021.305.55.00, interior 1209.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TAGS: , , , , , ,

Niciun comentariu adaugat

|  Tu poti fi prima persoana care comenteaza acest articol

Lasa un comentariu


GetSocial